Αρχική ΣΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ ΠΑΡΑΞΕΝΑ Η δοκιμασία της μιας γουλιάς: Το πείραμα που παραλίγο να τελειώσει το...

Η δοκιμασία της μιας γουλιάς: Το πείραμα που παραλίγο να τελειώσει το brand της coca-cola

Η εχθρότητα ανάμεσά τους έγινε μύθος και πήρε το όνομα “Cola Wars”. Για να φτάσουμε όμως εκεί, κύλησε πολύ νερό στο αυλάκι.

1886 – Ο Τζον Πέμπερτον δημιουργεί την συνταγή της Κόκα Κόλα.

1898 – Ο φαρμακοποιός Κάλεμπ Μπράνταμ φτιάχνει την Πέπσι.

1907 – Η Κόκα Κόλα αρχίζει να χρησιμοποιεί αθλητές του μπέιζμπολ στις διαφημίσεις της.

1915 – Η Κόκα Κόλα σχεδιάζει και πατεντάρει το περίφημο μπουκάλι-περίγραμμα, για να αποφύγει μια και καλή τις όποιες προσπάθειες αντιγραφής.

1923 – Η Πέπσι χρεωκοπεί κατά τη διάρκεια του Α’ Παγκόσμιου Πολέμου, λόγω αλματώδους αύξησης στην τιμή της ζάχαρης.

1931 – Η Πέπσι χρεωκοπεί για δεύτερη φορά.

1940 – Ο πρόεδρος της Πέπσι, Γουόλτερ Μακ, αγοράζει για λογαριασμό της εταιρίας μια φυτεία ζάχαρης στην Κούβα, έτσι ώστε να μην την ξαναπατήσουν όπως το 1923.

Η δοκιμασία της μιας γουλιάς: Το πείραμα που παραλίγο να τελειώσει το brand της coca-cola

1950 – Η Κόκα Κόλα κυκλοφορεί το πρώτο της τηλεοπτικό διαφημιστικό σποτ. Την ίδια χρονιά, η διαφημιστική κατεύθυνση της Πέπσι αλλάζει την κατεύθυνση «προτιμήστε μας γιατί είμαστε φθηνότεροι» σε «το δικό μας αναψυκτικό είναι τρόπος ζωής».

1958 – Η Πέπσι λανσάρει το μπουκάλι-στρόβιλος.

1962 – Η Κόκα Κόλα μπαίνει στο χρηματιστήριο με αρχική τιμή $101/μετοχή.

1964 – Η Πέπσι ρίχνει στην αγορά τη Diet Pepsi.

Και φτάνουμε στο 1975, οπότε ο ανοιχτός πόλεμος αρχίζει όταν η Πέπσι κυκλοφορεί σειρά διαφημίσεων με τον γενικό τίτλο “The Pepsi Challenge”.

.

Οι άνθρωποι της Pepsi έστηναν πάγκους έξω από μεγάλα εμπορικά καταστήματα, καλώντας απλούς πολίτες σε ένα «τυφλό» γευστικό τεστ: πίνεις μια γουλιά και από τα δύο αναψυκτικά χωρίς να γνωρίζεις ποιο είναι ποιο και στο τέλος λες, on camera, ποιο προτιμάς.

Τ’ αποτελέσματα του «τυφλού» διαγωνισμού ήταν συντριπτικά υπέρ της Pepsi, κάτι που μεταφραζόταν, εν έτει 1983, σε αναντίρρητη υπεροχή στις πωλήσεις εντός των ΗΠΑ, με την Coca Cola να κρατιέται εντός του παιχνιδιού μόνο και μόνο λόγω των συμφωνιών που είχε συνάψει με τα μεγάλα φατσφουντάδικα και τα μηχανήματα αυτόματης πώλησης (εκεί, δηλαδή, που ο πελάτης δεν είχε δυνατότητα επιλογής καθώς υπήρχε «μονοπώλιο»).

Κάπως έτσι, το μερίδιο της Coca Cola στην Αμερική είχε κάνει ελεύθερη βουτιά, μιας και από το 60% έπεσε, στα mid 80s, στο 24%, σημειώνοντας αρνητικό ρεκόρ.

Αυτό κινητοποίησε άμεσα τους ιθύνοντες της εταιρίας, οι οποίοι μετά από πολυήμερα συμβούλια, κατέληξαν στην… γκάφα του αιώνα: αλλάζουν την συνταγή της, προσθέτοντας περισσότερο σιρόπι καλαμποκιού αντί για ζάχαρη!Coca Cola: Η «μεγαλύτερη γκάφα στην ιστορία του marketing» που έγινε κατά λάθος υπερόπλο

Στόχος τους ήταν να λανσάρουν ένα «ανώτερο προϊόν», από γευστικής άποψης, από την Pepsi, ούτως ώστε να πάρουν εκ νέου τα ηνία στη μεταξύ τους μάχη.

Έτσι, στις 23 Απριλίου του 1985 κυκλοφορεί η “New Coke”, που είναι μια πιο γλυκιά εκδοχή της Coca Cola. Ωστόσο, αντί να σαρώσει όπως υπολόγιζαν τα μεγάλα κεφάλια της εταιρίας, η New Coke πάει άκλαυτη, με περισσότερες από 40.000 επιστολές διαμαρτυρίας να καταφτάνουν στα γραφεία της και να πηγαίνουν το κράξιμο στο επόμενο επίπεδο.

Αυτό οδήγησε τους ανθρώπους της Coca Cola σε μια καινοφανή κίνηση: παραδέχτηκαν το λάθος τους, επαναφέροντας μέσα σε λιγότερο από 3 μήνες (στις 11 Ιουλίου του 1985) την «παλιά» Coca Cola, η οποία πήρε την ονομασία “Coca Cola classic”.

Coca Cola: Η «μεγαλύτερη γκάφα στην ιστορία του marketing» που έγινε κατά λάθος υπερόπλο

Αυτό ήταν: έκτοτε οι πωλήσεις του αναψυκτικού εκτοξεύτηκαν σε δυσθεώρητα ύψη φτάνοντας μέχρι την παγκόσμια στρατόσφαιρα, με την Coca Cola να ρίχνει οριστικά και αμετάκλητα την Pepsi στο καναβάτσο, δίνοντάς της δια παντός (;) το νούμερο 2 στη λίστα.

Οι καταναλωτές τρελάθηκαν με την ιδέα της επαναφοράς της κλασικής Coke, τα νούμερα πήραν την ανιούσα άμεσα και ο θρυλικός CEO της εταιρίας Ντόναλντ Κίοχ είπε- αναφορικά με το «αυτογκόλ», αρχικά, που μετατράπηκε σε θρίαμβο μετέπειτα- το αμίμητο «Κάποιοι κριτικοί θα πουν ότι η Coca Cola έκανε ένα μαρκετινίστικο λάθος. Κάποιοι κυνικοί θα πουν ότι όλο αυτό ήταν προσεκτικά σχεδιασμένο τέχνασμα. Η αλήθεια είναι ότι δεν είμαστε ούτε τόσο χαζοί, αλλά ούτε και τόσο έξυπνοι».

Και τελικά, ποια έχει πιο ωραία γεύση;

Περί ορέξεως, κολοκυθόπιτα. Το σίγουρο είναι πως έχουν διαφορές στη γεύση, δεν πρόκειται απλώς για «ζαχαρόνερο». Η επίγευση της Κόκα Κόλα είναι μια μίξη σταφίδας και βανίλιας, ενώ η Πέπσι έχει σαφή επίγευση εσπεριδοειδών.

Πηγή

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Τελευταία Άρθρα

Το «Πρόγραμμα αυτοπεποίθησης» για άμυνα και οικονομία

Ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε εξοπλιστικό πρόγραμμα- μαμούθ ως απάντηση στις προκλήσεις της Τουρκίας, 12 βήματα για την αντιμετώπιση των συνεπειών του κοροναϊού στην οικονομία με...

Η μετάδοση του κοροναϊού μπορεί να ελεγχθεί αποτελεσματικά

Καθώς η κατάσταση του κοροναϊού συνεχίζει να κλιμακώνεται, αναρωτιόμαστε όλοι τι μέτρα μπορούμε να πάρουμε για να προστατευθούμε. Κοινωνική αποστασιοποίηση(lockdown)? Check. Πλύσιμο χεριών? Check. Απολύμανση;...

Ακάρ: Να σωπάσει η Ελλάδα, για να μην...

Νέες προκλητικές δηλώσεις εναντίον της Ελλάδας, από τον υπουργό Άμυνας της Τουρκίας, Χουλουσί Ακάρ. Μεταξύ άλλων είπε πως οι Έλληνες θα πρέπει να σωπάσουν, για...

Οι φωτιές της Μόρια απαιτούν απελάσεις

Παρελθόν αποτελεί το ΚΥΤ της Μόριας μετά τις φωτιές που το κατέστρεψαν ολοσχερώς. Νέες εστίες ξεπήδησαν και το μεσημέρι της Πέμπτης, αποτελειώνοντας ό,τι είχε απομείνει. Επί...

Δημήτρης Βέλλης – “Αγάπησε Με Αν Τολμάς”

Ο Δημήτρης Βέλλης μετά την επιτυχία του με το τραγούδι "Αγγελε Μου" του Πάνου Ψάλτη, έρχεται αυτή τη φορά με ένα δικό του τραγούδι. Το...